Meditation



Jag och min vän Jackie brukar prata om andliga saker, välbefinnande och själsiga saker osv. med varandra och utbyta erfarenheter/tankar och upplevelser. Jag älskar att prata om sådant, det är ett av mina stora intressen för det är så intressant och får en att må bra på samma gång. (och det är kul att ha en vän som är exakt likadan då ingen annan förstår sig på sånt, då de flesta tycker det bara är snack och skrattar bort det)

Hon tipsade mig om denna video, har aldrig riktigt kunnat slappna av och mediterat ordentligt. Men idag så gav jag det en ärlig chans. Jag la mig ned i soffan och lyssnade till den här youtube-videon. När jag sedan var klar så kände jag mig så himla lycklig och det var ingenting som tyngde ned mina axlar längre. Det var en otrolig skön känsla kan jag säga då jag varje dag i flera månaders tid mått väldigt dåligt på kvällarna. Jag har haft ångest, panikångest, oroat mig och byggt på massa negativt och kännt mig deprimerad när solen är påväg ned om dagarna. Det har hållt i sig tills jag vaknar. Ni vet när man liksom nedvärderar sig själv så mycket så man bara mår sämre och sämre? så har jag levt. Självdestruktivt? ja som fan!

Men efter denna meditation var det som bortblåst och den känslan jag kände (och fortfarande gör) är oslagbar!

Kommentarer
Postat av: alice

FIN BLOGG

2011-03-15 @ 14:18:58
URL: http://photohorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0