Ett möte av två själar

Möten med olika människor kan avgöra en hel framtid, en livsplan eller bara påverka oss omedvetet.
För några månader sen, inte så många fast det känns som flera år, så mötte jag dig. Först tyckte jag inte om dig så himla mycket men det var något som gjorde att jag drogs just till dig. Och den kvällen slog alla mina önskningar in. Jag kommer ihåg att jag tog mina händer under bordet ett tag och knäppte dom och bad till Gud, till universum, till alla jag kunde komma på. För jag ville så gärna att du skulle se mig, vara med mig, bara titta på mig och röra vid min själ.

allt slog in.

Sen dess har det inte gått en enda dag utan att jag tänkt på dig.
Tänk på om du kanske tänkt på mig eller bara återupplevt minnena med dig gång på gång. För det får mig att må bra inombords och det får mig att bli varm. Som den gången vi träffades för första gången. Du fick mig att må bra.
Med dig så glömde jag bort tid och rum, det var bara vi två och det var som att vi hade varit gifta i flera år.
Det var liksom som att våra själar möttes och vi såg in i varandras ögon och vi såg djupet. Vi behövde inte säga mycket för båda förstod.
Efter en hel kväll med samtal på alla språk vi slängde ur våra munnar så gick vi hem tillsammans.
Vi låg bara och kollade på varandra och vi förstod precis vad vi kände, vad vi tänkte och tyckte. Det var som att vi var en och samma person och jag kände mig hel för första gången i hela mitt liv.

en häftig känsla.

och innan jag slutar skriva, jag kommer aldrig glömma dig..



Kommentarer
Postat av: Anonym

Va, fantastiskt o underbart!

All kärlek till dig!

Kram/ Mam.

2011-04-09 @ 11:19:16
Postat av: Jennie Nyberg

Vilka fina texter du skriver i din blogg, jätteduktig ju :)

2011-05-04 @ 18:46:43
URL: http://nattstad.se/JennieNyberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0